Projecten

De Stichting Wijzer met IJzer ondersteunt projecten van Smederij Cornelis Pronk / Mondra Opleidingen. Zie voor meer informatie Mondraopleidingen.nl met de Mobiele Smederij. Hierdoor kunnen we naar de basisscholen en instellingen toe om daar het project Wijzer met IJzer uit te voeren.

Mobiele smederij (nieuw in 2021)

Met de NIEUWE MOBIELE SMEDERIJ, die vanaf dit voorjaar in gebruik is, kunnen we naar de basisscholen en instellingen toe om daar het project Wijzer met IJzer uit te voeren. (zie ook de pagina ‘mobiele smederij‘)

Schoolproject Wijzer met IJzer

In samenwerking met Cultuurmenu Overbetuwe van de Gemeente Overbetuwe nodigen wij groep 7 en 8 van de basisscholen uit de gemeente Overbetuwe en Lingewaard uit om naar onze smederij in Andelst te komen. De scholieren gaan smeden, aluminium bewerken en krijgen informatie over de herkomst van STAAL / IJZER verwerkt in een lesbrief.

Deze activiteit vindt plaats tijdens de schooluren en onder begeleiding van docenten.
Zie voor meer informatie: Project Wijzer met IJzer op Mondraopleidingen.nl.
Dankzij de Mobiele Smederij kunnen we naar de basisscholen en instellingen toe, die niet in de gelegenheid zijn om naar de smederij toe te komen.

Workshop smeden en/of koper drijven voor kinderen vanaf groep 8 in de smederij

In samenwerking met Sjors Sportief & Sjors Creatief (‘Overbetuwe beweegt’ van de gemeente Overbetuwe) kunnen leerlingen van groep 8 van de basisschool bij ons in de smederij klaprozen uit koper drijven en/of een haak smeden.

Dit is een buitenschoolse activiteit.

Voor elkaar door elkaar

Deze 2-jaarlijks terugkomende projectdag is voor bij Mondra Opleidingen opgeleide smeden.

Het doel van deze dag is om de deelnemers te trainen op het veilig werken door de deelnemer zelf maar ook zorg te dragen voor een veilige werkomgeving.

Tijdens deze projectdag leren we elkaar diverse technieken als het gaat om het smeden met kinderen. Er wordt een rollenspel gespeeld van een smid met kind.

Een presentatie van MagoVision laat zien hoe we ons optimaal kunnen presenteren op de locatie waar we werken en hoe kleden we onze werkplek aan zodat we werkstukken kunnen laten zien die er zoal gemaakt worden. Omgaan met bezoekers komt ook aan de orde.

Ambassadeur smeden

in het kader ”Behoud het Ambacht Smeden”

Dit is de smeedopleiding. Deze wordt verzorgd door Mondra Opleidingen en werd mede ondersteund door het Fonds voor Cultuurparticipatie.

Inschrijving voor projecten

Inschrijven voor: